Ostalo

Sme�no

Putovanje po Egiptu sa Big Blue Agencijom Hurgada

Evo ponovo i danas nastavljamo naše putovanje po Egiptu.

Kao što sam juče obećao ,danas idemo u Hurgadu.

Na samom početku naše priče idemo negde gde možda i ako ste bili u Hurgadi niste zavirili.To je nesvakidašnje mesto,gde turisti i ne zalaze,gde obični ljudi provode svoje svakonevice.Danas ću vam pokazati par slika sa ulice,i shvatićete da Egipat nisu samo ekskluzivni hoteli i prelepe plaže u kojima ste boravili,ili tek planirate da idete.Shvatićete da ne postoji srednja klasa stanovništva,vec samo bogati i oni koji rade za bogate (siromašni).

Rano jutro,izlazimo iz hotela i putem kraj samog mora krećemo ka tom delu Hurgade,jos uvek lepa panorama,more,grade se novi velelepni hoteli. E,a onda džamija,u kojoj se vernici klanjaju po 5 puta dnevno,nikada nisam video islamski hram tako lep,a za mene neobičan.Tu smo zastali na kratko,i na vrelini jutra od nekih 37 stepeni u 10h ujutru shvatio da mi dan uopšte neće biti lak!Ali sve ima svoje čari,pa i ovo putovanje, Treba videti i drugu stranu života.

Polako prilazimo onom delu grada gde žive "obični ljudi",Egipćani. Nije svejedno videti te male trošne kućice,koje deluju kao da će se svakog trenutka srušiti,ali nije to sve!
Naš vozač vozi nas do pijace,gde konačno shvatam koliko sam srećan u kojoj zemlji ja živim i kakvoj civilizaciji.To što vidim ne mogu opisati,ali evo pokušacu.
Pijaca na kojoj nema reda, samo neki mali tesnaci kroz koje se probija cela naša ekipa, sve se nalazi na podu, bez tezgi, tek poneka se pojavi sa dosta egipatskih začina i raznim povrtarskim proizvodima, ima svega,da ne poverujem! Delovalo je da neću videti ništa,ali nećete verovati da ne postoje hladnjače,meso visi okačeno na 37 stepeni napolju u tolikoj prašini,i među toliko ljudi.Hm,ništa neobično,kaže nama naš vodič Jelena, "Pa to ljudi kupuju, pa čak i ja, nemate pojma koliko je to ukusno, Donese se kući,opere se, pa spremaš,pa to je ovde skroz normalno"!

Opet sam bez teksta,neverovatno,u samom centru Hurgade gradi se ogroman pravoslavni hram. Tu su negde na polovini gradnje,ima i pravoslavaca to nisam znao.Ljudi jako raspoloženi za priču sa nama, dobacuju na njihovom jeziku ali sa osmehom,opet nailazimo na dobrotu medu ljudima,to je ono po čemu su Egipćani izuzetni.

Odatle krećemo niz ulicu za koju ne bi rekli da je ulica,čudan miris asfalta koji se lepi za papuče,..sta je ovo?
Niko nema pojma, samo shvatim da svi idu krajem ulice i niko ne ide kuda je to lepljivo i čudno,ali bez obzira na sve, deca trče za nama. Za njih smo bili pojava, ljudi sa kamerama,aparatima i šetaju tamo kuda oni retko idu, mislim da se smeju nama i našem neznanju.

U tim ulicama ima dosta trgovaca, sa njima se cenkamo za raznu robu.Rođeni su da budu trgovci,da li oni uživaju u cenkanju ili ne,ali dobro im ide! Nije da se ne trudim,ali teško ih je prevariti. Naš vodič Jelena je sve vreme sa nama,i vodi nas na piće,koje niko od nas nije pio.Sa nevericom gledam kriglu u kojoj je penušavo piće ni nalik na pivo.Jeco,pa šta je ovo?
"Ćuti i pij, to je šecerna trska", reče ona kroz smeh. Čovek cedio iza zavese šećernu trsku, nije hteo ni da se slika ni da se snima, nažalost.
To mora, kaže Jelena, da se popije ,sto se kod nas kaže na "ex",uradih to i malo mi beše neobičnog ukusa, slatko je baš. Tada sam saznao da to daje snagu i odlično je kao energetski napitak.

Nastavljamo dalje ka našem kombiju, naš vozač Mubarak strpljivo čeka, idemo dalje ka "Marini",sušta suprotnost od onog što sam do pre 5 minuta gledao.

Ponovo,raskoš,velelepne jahte,sređeno šetalište,odlični restorani sa kanabeima i nargilama i tako lepo i prozirno plavo more.
Vraćam se u moju stvarnost, na koju sam sam navikao i koju nikome ne bih dao.

Ali u meni postoji i onaj trenutak dileme - mogao bih živeti ovde!
Da,i nakon putovanja shvatam da je Egipat lepa zemlja u kojoj nije lako živeti ali svakako je lepo!

Današnju priču završiću sa citatom našeg vodiča Jelene:
"Došla sam kao turistaa ostala već 5 godina, ovde nema minuseva,da ih ima otišla bih"!
E,sada to shvatite kako želite,ali preporučujem Egipat i to sa agencijom sa kojom sam i ja bio -BIG BLUE!!!
Sutra nastavljamo sa pričom ali nekom drugom,nadam se da vam mogu dočarati bar malo Egipat ako niste bili!